Za posledných 100 rokov bol benzín primárnym pohonom pre záhradnú techniku. Nie preto, že by bol tou správnou voľbou, ale preto, že to bola jediná možnosť.
Za posledných 40 rokov automobilový priemysel neustále vyvíjal novšie a úspornejšie motory produkujúce menej emisií. Avšak motory používané v záhradnej technike žiaľ vôbec nenasledovali podobné tempo vývoja. Výsledkom je to, že mnoho dnes používaných malých benzínových motorov používa zúfalo zastaraný dizajn a podstatne primitívnejšie technológie pre zredukovanie vylučovaných emisií.
| Sektor záhradnej techniky zďaleka zaostáva za autmobilovým priemyslom, kde sú inovácie kľúčové pre prežitie a úspech.
V roku 2011 porovnávací test medzi V8 pick-upom značky Ford a štandardným 4-taktným fukárom odhalil, že miniatúrny motor fukára vyprodukoval 6,8 krát viac oxidu dusného a dusičného, než osemvalcový motor Fordu a až 13,5 krát viac oxidu uhličitého.
Sú to čísla ako tieto, ktoré sú hnacou silou misie EGO Power+ napraviť túto nespravodlivosť a vytvoriť lepšie životné prostredie pre nás všetkých.